Το απόλυτο κυβερνητικό φιάσκο με το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Σε παταγώδη αποτυχία του υπουργείου Υποδομών και, βέβαια, της κυβέρνησης εξελίσσεται το έργο προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Και αυτό διότι το υπουργείο Υποδομών προχώρησε σε μία ακόμη παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών για την 30η Σεπτεμβρίου (η τελευταία ημερομηνία εξέπνευσε 16 Ιουνίου). Η τύχη του project δεν είναι διαφορετική, σε σχέση με αυτή επί προηγούμενων κυβερνήσεων, μιας και ήταν, είναι και ως φαίνεται θα παραμείνει μακέτα. Ωστόσο, η θέση του στο επίκεντρο της αναπτυξιακής πολιτικής από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και εσχάτως από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, δημιουργεί χαρακτηριστικά ιλαροτραγωδίας. Έτσι, ο κ. Τσίπρας στην πρόσφατη επίσημη ομιλία του για τη..."δίκαιη ανάπτυξη” σημείωσε ότι δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν τέλη Ιουλίου, τη στιγμή που, ήδη, είχε προαποφασιστεί η παράταση της ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τέλη Σεπτεμβρίου. Είναι άγνωστο ποιον συμβουλεύτηκε ο λογογράφος του κ. Τσίπρα ώστε να σημειώσει ότι οι δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν τέλη του Ιουλίου. Κούφιες εξαγγελίες Aπό τον περασμένο Δεκέμβριο ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει άμεσα η δημοπράτηση του έργου παρά τις περί του αντιθέτου εξαγγελίες του ΥΠΟΜΕΔΙ Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος θα πρέπει να εξηγήσει τι "πήγε στραβά” και δεν είχαμε ανάδοχο "μέχρι τον Μάιο – Ιούνιο” (συνέντευξη ΕΡΤ1 (31/3). Ειρήσθω εν παρόδω, ότι ο υπουργός έχει εμφανιστεί, πολλές φορές, βέβαιος για την επιτυχή κατάληξη του συγκεκριμένου διαγωνισμού: -”αποτελεί δείγμα γραφής της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου για τον τρόπο και τους όρους που θα δρομολογούνται εφεξής οι επενδύσεις που αφορούν τις συμπράξεις Δημόσιου –Ιδιωτικού Τομέα” σημείωνε ο ίδιος στις 3 Δεκεμβρίου. - σε έτερη συνέντευξή του (Real Fm, 20/4), απαντώντας σε ερώτηση για την κατάσταση της οικονομίας, είχε σημειώσει "[...] έχουν βγει δύο διαγωνισμοί. Αυτοί οι διαγωνισμοί είναι 1 δις. ευρώ το αεροδρόμιο στο Καστέλι και 600 εκατομμύρια περίπου το Θριάσιο στην Αθήνα, στον Πειραιά. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν έργα τα οποία προωθούνται.[...] οι ιδιώτες επενδυτές που θα έρθουν θα βάλουν πάρα πολλά χρήματα από την τσέπη τους και αυτό σημαίνει ότι μία χώρα που θα ήταν με υψηλό ρίσκο και θα είχε όλα αυτά τα αρνητικά φαινόμενα προφανώς δεν θα ήταν επιλογή των επενδυτών”. Πηγή:capital.gr