Τα επόμενα, μετέωρα βήματα για το εμπορευματικό στο Θριάσιο

Το αφήγημα που περιέβαλε το-πριν από ένα μήνα-ταξίδι του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο Πεκίνο ήταν η προσέλκυση επενδυτών για μεγαλεπήβολα έργα, όπως το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο. Ωστόσο, τουλάχιστον για το έργο ύψους 250 εκατ. ευρώ, το αφήγημα, ενδεχομένως, να ήταν καλό, αλλά δεν είχε... κινεζικό δράκο, καθώς από τη χθεσινή υποβολή δεσμευτικών προσφορών, η κοινοπραξία με επικεφαλής την Cosco και τις εταιρείες Grivalia και Πανγαία έλαμπε δια της απουσίας της. Η εξέλιξη αυτή, που υπήρξε αναμενόμενη, θα μπορούσε να τινάξει στον αέρα τη διαγωνιστική διαδικασία, με το σχήμα των εταιρειών Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (συμφερόντων της Τράπεζας Πειραιώς με συμμετοχή 35% του Δημοσίου) να είναι το μοναδικό που κατέθεσε δεσμευτική προσφορά. Ερωτήματα Ωστόσο, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, το γεγονός ότι ο χθεσινός διαγωνισμός δεν κηρύχθηκε άγονος δεν εγγυάται την επιτυχή κατάληξη της διαδικασίας. Σύμφωνα με πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία, μέλλει να φανεί εάν το Ελεγκτικό Συνέδριο θα εγείρει ενστάσεις, κατά τον έλεγχο νομιμότητας του διαγωνισμού, σχετικά με τη συμμετοχή με 35% του Δημοσίου στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Ταυτόχρονα, σε περίπτωση που η διαδικασία στεφθεί με επιτυχία, εάν η Cosco δεν χρησιμοποιήσει το εμπορευματικό του Θριασίου και δημιουργήσει δικό της στο λιμάνι του Πειραιά, όπως ο κινεζικός κολοσσός έχει αφήσει να διαρρεύσει, τότε το logistics center θα στερηθεί ένα πολύ σημαντικό πελάτη. Υπενθυμίζεται ότι η Cosco ήθελε την ενιαία δημοπράτηση της έκτασης, δηλαδή αυτής των 588 στρεμμάτων και του παρακείμενου σε αυτήν σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων εμβαδού περίπου 1.450 τ.μ. Και η μη συμμετοχή της στο διαγωνισμό, εκτός από κίνηση στρατηγικής, θα μπορούσε να σημαίνει ότι η Cosco προεξοφλεί, κατά κάποιον τρόπο, ότι η διαδικασία δεν θα τελεσφορήσει. Βέβαια, σύμφωνα με πηγές της ΓΑΙΑΟΣΕ δεν ακολουθήθηκε "η δημοπράτηση ως ενιαίας της έκτασης, καθώς μία τέτοια κίνηση θα καθιστούσε, φανερά, φωτογραφική τη διαδικασία, μειώνοντας τις σοβαρές προοπτικές του εμπορευματικού κέντρου”. Πάντως, κατά το χρονοδιάγραμμα της ΓΑΙΑΟΣΕ, αρχές του Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η ανάδειξη του επενδυτή και θα ακολουθήσει ο έλεγχος νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή. Σε κάθε περίπτωση, το προσεχές διάστημα θα φανεί εάν η διαδικασία μετατραπεί σε φιάσκο ή αρχές της επόμενης χρονιάς θα δρομολογείται η διαδικασία της έναρξης των κατασκευαστικών εργασιών στο Θριάσιο Πεδίο. Ό,τι και να συμβεί, το μόνο βέβαιο είναι ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών θα έχουν κερδίσει πολύτιμο χρόνο για το έργο που δημοπρατείται ανεπιτυχώς από το 2007... Πηγή: capital.gr