">

Σε ετοιμότητα οι "μονομάχοι" για το αεροδρόμιο Καστελίου

Σε φάση ετοιμότητας βρίσκονται οι μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι της χώρας, (Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), για το διαγωνισμό του αεροδρομίου του Καστελίου στην Κρήτη. Ὂ διαγωνισμός έχει προγραμματιστεί για τις 6 Μαϊου και παράγοντες της κατασκευαστικής αγοράς εκτιμούν ότι δεν θα οδηγηθεί εκ νέου σε αναβολή. Ήδη οι κατασκευαστικοί Όμιλοι βρίσκονται στο τελικό στάδιο διαμόρφωσης του σχήματος με το οποίο θα κατέβουν στο διαγωνισμό. Ένας από τους ισχυρούς διεκδικητές, μετά και την απώλεια της εκμετάλλευσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την Fraport, είναι η κοινοπραξία Ελλάκτωρ - Vinci η οποία ακούγεται ότι έχει πάρει πολύ "ζεστά" την υπόθεση Καστέλι. Ένα από τα σχήματα που θα κτέβουν στο διαγωνισμό είναι και η J&P Αβαξ με τη γαλλική Bouygues και το Aerodrome de Paris. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι έτοιμο σε 5 χρόνια -από τη στιγμή που θα αρχίσουν τα έργα. Κατά την περίοδο κατασκευής αναμένεται να δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου αναμένεται να δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας. Εκτιμάται ότι την περίοδο λειτουργίας περισσότεροι από 4.000 εργαζόμενοι θα απασχολούνται σε θέσεις οι οποίες θα είναι σχετικές με τη δραστηριότητά του. Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», θα έχει μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές στη διαγωνιστική διαδικασία του έργου που θα κατασκευασθεί και θα λειτουργήσει με την μέθοδο της παραχώρησης είναι οι εξής: Μεταξύ αυτών είναι ότι προσαυξάνεται ο συντελεστής βαρύτητας της αιτούμενης χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου από 15% σε 25%. Δηλαδή, ενισχύεται η βαθμολογία και επιβραβεύεται ο διαγωνιζόμενος, ο οποίος θα ζητήσει το μικρότερο ποσό κρατικής χρηματοδότησης, η οποία ανέρχεται στα 220 εκατ. ευρώ. Το Δημόσιο διατηρεί ισχυρή παρουσία σε μια εξαιρετικής σημασίας επένδυση: Αυξάνεται το ελάχιστο προσφερόμενο ποσοστό μετοχικού κεφαλαίου από 40% σε 45% έως 55% το οποίο θα μεταβιβάσουν οι διαγωνιζόμενοι μετά την κατακύρωση της σύμβασης παραχώρησης. Αυξάνεται η βαρύτητα της Οικονομικής Προσφοράς των διαγωνιζόμενων από 75% σε 80%. Αυξάνεται το Αντισταθμιστικό Αποθεματικό των εσόδων από 1% σε 2% που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου παραχώρησης. Το αντισταθμιστικό αποθεματικό θα διατίθεται με αποφάσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την ενίσχυση της ανάπτυξης στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις. Αυξάνεται από 1% σε 2% το πρόσθετο αντάλλαγμα που θα καταβάλλει κάθε χρόνο η εταιρεία στο Δημόσιο, από τα συνολικά έσοδα. Και τέλος ο κατασκευαστής είναι υποχρεωμένος να εξασφαλίσει την απασχόληση μακροχρονίως ανέργων κατάλληλων ειδικοτήτων κατά την κατασκευή του έργου. πηγή: bankingnews.gr