Νέα προϊόντα και ευκαιρίες φέρνουν οι ιδιώτες στο ρεύμα

Οι χθεσινές ανακοινώσεις που έγιναν από την Elpedison και την Public για την από κοινού συνεργασία με στόχο τη διάθεση προϊόντων του παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας μέσα από το δίκτυο καταστημάτων του ισχυρού retailer έρχεται σε συνέχεια ανακοινώσεων που έγιναν από άλλες εταιρείες προμήθειας (Cosmote Γερμανός – Protergia, Wind Ήρων).  

Οι συγκεκριμένες συνεργασίες έρχονται να καλύψουν ένα κενό που υπάρχει στην αγορά σε ό,τι αφορά το marketing και τις πωλήσεις. Στην ίδια κατεύθυνση άλλωστε έχουν δηλώσει ότι θα κινηθούν και τα ΕΛΤΑ, τα οποία θα χρησιμοποιήσουν το δικό τους δίκτυο καταστημάτων προκειμένου να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους. 

Κοινό χαρακτηριστικό των προσπαθειών όλων των εταιρειών είναι ότι επενδύουν στην εκπαίδευση στελεχών, καθώς στόχος είναι η ανάπτυξη του πελατολογίου να γίνει με υγιείς όρους και όχι με ανεδαφικές προσδοκίες των πελατών. Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε στη χθεσινή παρουσίαση της συνεργασίας Elpedison Public, δίνεται ένα ενδεικτικό ποσοστό έκπτωσης έως 31%, διότι για κάθε καταναλωτή η έκπτωση διαφέρει: ανάλογα με την κατανάλωση, ανάλογα με το εάν έχει νυχτερινό ρεύμα και πόση χρήση κάνει του νυχτερινού ρεύματος. Έτσι με έναν λογαριασμό, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθυνθεί στο εκπαιδευμένο στέλεχος πωλήσεων και να πληροφορηθεί το ακριβές ποσό της έκπτωσης. Ενδεικτικά για μια τετραμελή οικογένεια με κατανάλωση άνω των 2500 χιλιάδων κιλοβατωρών, στο οικιακό τιμολόγιο της Elpedison, η έκπτωση υπολογίζεται κοντά στα 150 ευρώ ετησίως.

Το ενδιαφέρον πάντως είναι ότι η διαφοροποίηση των εναλλακτικών παρόχων σε σχέση με τον κυρίαρχο παίκτη της αγοράς, δεν περιορίζεται μόνο στο κομμάτι της τιμής. Έτσι για παράδειγμα πρόσφατα η Elpedison λάνσαρε στην αγορά το προϊόν ασφάλισης, μέσω του οποίου ένας πελάτης έχει τη δυνατότητα κάλυψης των λογαριασμών ρεύματος σε περίπτωση απώλειας της εργασίας του. Εκτός από τέτοια συνδυαστικά πακέτα σταδιακά – ήδη κάποιες εταιρείες έχουν λανσάρει και άλλα προϊόντα με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και κάποια εργαλεία παρακολούθησης της κατανάλωσης και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και ελέγχου της κατανάλωσης. Οι υπηρεσίες αυτές αναμένεται σταδιακά να αναπτυχθούν όσο επεκτείνεται η χρήση των έξυπνων μετρητών. 

Τέλος ένα ακόμη πεδίο ανάπτυξης της αγοράς αφορά στις πιθανές συνέργειες με το φυσικό αέριο, εκεί όπου έχουν ήδη δηλώσει ότι ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν αρκετοί από τους νέους παρόχους. 

Προβλήματα

Πάντως η δυναμική που είχε δείξει πέρυσι η αγορά μέχρι τον Οκτώβριο δείχνει να έχει ανακοπεί και τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι στο τελευταίο τρίμηνο καταγράφεται στασιμότητα στην ανάπτυξη του μεριδίου των ιδιωτικών εταιρειών. Σε αυτό έχουν συντελέσει και συγκυριακά φαινόμενα (αύξηση της κατανάλωσης των πελατών της ΔΕΗ) αλλά και αντικειμενικά προβλήματα όπως η περίφημη χρέωση προμηθευτή η οποία επιβαρύνει από τον περασμένο Οκτώβριο υπέρμετρα τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά,
κυρίως λόγω διόγκωσης της χρέωσης από τη μεθοδολογία υπολογισμού. Χθες η ΡΑΕ έλαβε απόφαση να προσδιοριστεί ωριαίο πλαφόν στα 15 ευρώ η μεγαβατώρα και μάλιστα αναδρομικά από τον Οκτώβριο. Το μέτρο ήδη έχει μπει στο μικροσκόπιο των εταιρειών, οι οποίες ζητούσαν τον προσδιορισμό πλαφόν στη συνολική χρέωση προμηθευτή της τάξης των 5 ευρώ η μεγαβατώρα.

Με βάση πάντως τους υπολογισμούς που έγιναν για το διάστημα από τον Οκτώβριο μέχρι σήμερα με το ωριαίο πλαφόν στα 15 ευρώ προκύπτει χρέωση της τάξης των 6,5 ευρώ η μεγαβατώρα αντί για 17,5 ευρώ που θα ήταν χωρίς αυτό. Ο μηχανισμός και οι υπολογισμοί για τη χρέωση αναμένεται να επανεξεταστούν τον Ιούνιο. Υπενθυμίζεται ότι η χρέωση προμηθευτή είχε φτάσει να ξεπεράσει τα 30 ευρώ η μεγαβατώρα προκαλώντας την αντίδραση των εταιρειών προμήθειας, οι οποίες και ζήτησαν την αλλαγή της μεθοδολογίας υπολογισμού.

Πηγή:capital.gr