Αυτοκτόνησε ο Κυριάκος Μαμιδάκης της Jetoil

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του ΑΠΕ, διενεργείται προανάκριση από την Ασφάλεια Βορειανατολικής Αττικής για τον θάνατο του επιχειρηματία, ο οποίος αποδίδεται και επίσημα σε αυτοκτονία. Ο ιατροδικαστής που εξέτασε τη σορό του 84χρονου συνιδρυτή και ιδιοκτήτη της Jetoil απέκλεισε την εγκληματική ενέργεια, καθώς όλα τα στοιχεία επιβεβαιώνουν την εκδοχή της αυτοκτονίας. Ο Κυριάκος Μαμιδάκης αυτοπυροβολήθηκε στον αριστερό κρόταφο με περίστροφο το οποίο κατείχε νόμιμα, στο γραφείο του σπιτιού του, στην οδό Αχιλλέως στον Διόνυσο. Το όπλο βρέθηκε δίπλα του. Αρχικά, ο 84χρονος πυροβόλησε μία φορά με το όπλο στον τοίχο του γραφείου και μετά έστρεψε το όπλο στο κεφάλι του. Τον επιχειρηματία βρήκε νεκρό ο οικιακός βοηθός, υπήκοος Φιλιππίνων, ο οποίος όπως είπε, άκουσε δύο πυροβολισμούς και όταν έτρεξε στο γραφείο αντίκρισε το τραγικό θέαμα. Αμέσως ειδοποίησε τον γαμπρό τού αυτόχειρα, που μένει στο ισόγειο του σπιτιού και ο οποίος με τη σειρά του ειδοποίησε την Αστυνομία. Από την έρευνα που έγινε στο σπίτι δεν βρέθηκε σημείωμα που να εξηγεί τους λόγους της αυτοκτονίας, ωστόσο οι αστυνομικοί δεν έχουν αμφιβολία πως σχετίζεται με τις εξελίξεις στην Jetoil. Η τραγική αυτή είδηση έρχεται μετά την ανακοίνωση της Jetoil να ζητήσει τη συνδρομή της δικαιοσύνης για προστασία από τους πιστωτές της, με κατάθεση σχετικής αίτησης για υπαγωγή στο άρθρο 99. Η "ψυχή" της εταιρείας Άνθρωποι που γνωρίζουν πολύ καλά την πορεία και την προσωπικότητα του Κυριάκου Μαμιδάκη μιλούν στο Capital.gr για έναν άνθρωπο ο οποίος ήταν η ψυχή και η καρδιά της Mamidoil Jetoil, έναν πανέξυπνο επιχειρηματία ο οποίος ήταν ο ιθύνων νους πίσω από τη διεθνή ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της πετρελαϊκής εταιρείας. Ο ίδιος δεν ήταν εξωστρεφής ως χαρακτήρας, γι' αυτό και η εκπροσώπηση της Jetoil γινόταν κυρίως από τον αδερφό του, τον Νίκο, ο οποίος είχε αναλάβει μεγαλύτερο κομμάτι ευθύνης στην εσωτερική εμπορία. Οι δυο τους είναι ιδρυτές και ουσιαστικά δημιουργοί της Mamidoil Jetoil, γεγονός που εξηγεί ότι το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο είχε περιέλθει η εταιρεία είχε καταβάλει τον 84χρονο Κυριάκο Μαμιδάκη. Αυτό τουλάχιστον μαρτυρούν άνθρωποι που έτυχε να τον συναναστραφούν επαγγελματικά το τελευταίο διάστημα. Επίσης, άνθρωποι που γνώριζαν πολύ καλά τις σχέσεις του με το προσωπικό της εταιρείας μιλούν για έναν εξαίρετο εργοδότη και έναν εξαιρετικά δίκαιο άνθρωπο. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι προσπάθειές του το τελευταίο διάστημα επικεντρώνονταν και στα θέματα του προσωπικού και είναι πολύ πιθανόν και το γεγονός αυτό να επηρέασε τον Κυριάκο Μαμιδάκη στην απόφασή του, εκτιμούν άνθρωποι που τον γνώριζαν. Ο ιδιαίτερος -απρόβλεπτος κατά πολλούς- χαρακτήρας και η ιδιοσυγκρασία του φαίνεται ότι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για την απονενοημένη πράξη του. Σημειώνεται, δε, ότι το τελευταίο διάστημα τόσο ο Κυριάκος όσο και ο Νίκος Μαμιδάκης είχαν παραχωρήσει μεγαλύτερο ρόλο στην εταιρεία στα παιδιά τους, μοιράζοντας το οικονομικό και το εμπορικό κομμάτι που έχουν αναλάβει, αντίστοιχα, η κόρη του Κυριάκου και ο γιος του Νίκου Μαμιδάκη. Χθες εξεδόθη ανακοίνωση από τα μέλη της οικογένειας του Γιώργου Μαμιδάκη (θείος των Νίκου και Κυριάκου, ο οποίος είχε επιχειρηματικές δραστηριότητες πριν την ίδρυση της Jetoil), με την οποία ανακοίνωση διαχωρίζουν πλήρως τη θέση τους και τονίζουν ότι οι δικές τους επιχειρηματικές δραστηριότητες (τουρισμός, εμπόριο) ουδεμία σχέση έχουν με τη Mamidoil Jetoil. Πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι η πολύπλοκη μετοχική δομή έπαιξε ρόλο στην εξέλιξη των διαδικασιών για την υπαγωγή στο άρθρο 99. Ποιoς ήταν ο Κυριάκος Μαμιδάκης Γεννήθηκε στο χωριό Ανώσκελη της επαρχίας Κισσάμου του νομού Χανίων Κρήτης το 1932, από τους Αλέξανδρο και Ειρήνη Μαμιδάκη. Τελείωσε την Εμπορική Σχολή το 1951. Παρακολούθησε δι' αλληλογραφίας και ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών του Κολλεγιακού School of Career του LSE. Ξεκίνησε να εργάζεται το 1952 δίπλα στον θείο του Γ.Ι. Μαμιδάκη στην Εμπορία Πετρελαιοειδών. Τον Νοέμβριο του 1968, μαζί με τα αδέρφια του Γιώργο και Νίκο προχώρησαν σε δικές τους δραστηριότητες ιδρύοντας την Jetoil. Ο Κυριάκος Μαμιδάκης ήταν μέχρι και σήμερα πρόεδρος των εταιρειών του Ομίλου Αφών Μαμιδάκη. Πώς η Jetoil έφτασε στο άρθρο 99 Η Jet ήταν μια εταιρεία η οποία πάντα διακρινόταν από τον υψηλό δανεισμό της, ωστόσο διέθετε σημαντική παρουσία στην αγορά, ενώ είχε ακόμη και μεγάλης αξίας πάγια όπως οι αποθήκες στη Θεσσαλονίκη, για τις οποίες εκτιμάται ότι θα δοθεί "μάχη" αφού αποτελούν ένα σημαντικό asset. "Όταν βρισκόμαστε σε μια οικονομία χωρίς πρόβλημα στο τραπεζικό σύστημα, τα υψηλά δάνεια δεν αποτελούν πρόβλημα", αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές της αγοράς, που επισημαίνουν ότι πάνω στην κρίση έγιναν και κάποιες λάθος κινήσεις όπως η απόκτηση των δικτύων δύο προβληματικών εταιρειών (El Petrol και Dracoil). Τα δίκτυα αυτά προσέθεσαν όγκους και δανεισμό και αποτέλεσαν ένα στοίχημα που υπό άλλες συνθήκες ίσως να είχε βγει. Όχι όμως μέσα στην κρίση και υπό συνθήκες δραματικής πτώσης της ζήτησης και υπερφορολόγησης του κλάδου των καυσίμων. Αποτέλεσμα των κινήσεων αυτών και η επιθετική πολιτική μέσα στην κρίση είχε ως αποτέλεσμα στον ισολογισμό του 2014 να εμφανίζονται επισφάλειες ύψους 82,5 εκατ. ευρώ, ενώ σήμερα εκτιμάται ότι έχουν ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, στον ίδιο ισολογισμό, οι ληξιπρόθεσμες μακροπρόθεσμες οφειλές προς τράπεζες έφταναν τα 107 εκατ. ευρώ, για τις οποίες η εταιρεία δεν είχε προβεί σε ρύθμιση. Αντίστοιχα, οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις υπερέβαιναν κατά 143 εκατ. ευρώ το ενεργητικό. Πηγή:capital.gr